GİZLİLİK, ÖRTÜLÜLER, GİZLENİŞLER, KAPALILIKLAR, SİNSİCELER VS’LERİN İZÂHI
(28 Kasım 1995)
GİZLİ:
İnsanlar kendi gerçeklerini ve dünya gerçeklerini bilgili duyarlı aşmadıkça Gizlilik ile açıklığın birbirinin zıtlık gibi etkenliğinden kurtulamaz. Hâlbuki ikisi de bir gerçeğin haber değeridir. Açıklıkta gizlilikte eşsiz kudrete bir haber olarak: Yaratan kendisini ve ne yarattığını da kusursuz noksansız bilir. Bu apaçıklık gerçeğidir. Yaratılanlar kendi kendilerini bilemeyecekleri gibi yaratanını da bilemez. Bu yaratıklık kusur ve noksan yaratıcı olmazlıklarını da aşıp, bir üstünlük de gösteremezler. Yarattıkları, ‘O’ olmaz uzaklıktır. Bu halde kudrette yaratının gerçek gizliliğidir. Bu iki kelime haber zıtlık değil eşsiz bir kudretin haberidir. İlahî Oluşların Sahibi İLÂH (Lâ ilahe İllâllah), Allah-u Teâla (CC. – CS.)’dir.” “Eşsiz kusursuz noksansız birlik.” İlmî ile İlmi sahibi
Bu başlangıç haberle Elhamdülillâh, nefsimizi ve Şeytan lâini bahsedilmez gerilerde bırakıp attık, aştık. İtaat nur varlığıyla ve parçası yokluğuyla rabıtalanıp, yani irtibatlanıp; İtaate isyan: Nur varlık ve yokluğuna isyan nar varlığı ve yokluğu hüsran oldu. Hüsranla gelenleri söylersen dünyadan adamı kovarsınız. Dünyada insanı kavrayış: Hani? İlgi itikat ve yaklaşım iman din İslâm tarzı ölmez akıllılık. Yine, Hani? İlgi Kültür ve yaklaşım kabiliyet ihtisas dünyevi ölümlü tarzlarda akıllılıklar.
Bu çağ hüsranı: Şimdiye kadar her birilileri ayrı ayrı sömürüp kemirgenler. Artık dünyada birlik beraberlik yollarına girmeye çalışmaktadırlar.
İsyanın varı yoğu da iki ayrı zıtlaşmadır. Nar, fani yaratılmış, itaate zıt isyandır. NAR: Ateş olmadan maddesiz en üst hali, İlahî gazabı merhamet geçince. Kudrette fani nar oldu, yani desteğini yavaş yavaş kaybederek, diriliş haliyle: Ateş madde mekânlarında olamayacak yokluklardan var olan yaşantı bedenler yaratıldı. Toprak ve ateş zıtlık değil, narın diriliş safha mahsulleridir. Kayaların içi de yaşantı bir beden için yokluk mekânı bilinmelidir. Hz. Salih A.S. devesi de o yokluktan yaratıldı. Ana baba yokluğundan, baba yokluğundan yaratılanları da unutmayınız. Nar, İlahî Kudret emriyle taklit isyandır. Zaten gerçek isyan mümkün değil. İlahî Kudrette zamanları yapılayan zamanda, mekânları yapılayan mekânda ve cihetleri yapılayan cihette tam düzgün, ahenkli, nizamlı ve intizamlı erişilmez, ulaşılmaz ifşa gösterilen işlere Yüce Kudretten tek olan İlahi, İlahilik iş, dünyada söylenebilir.
Narın taklit isyancılığı; Gerçek, aslı esası birbirine zıt olmayıp erişilmez yegâne birlik bir (Allah-u Ekber): Açıklık ve gizlilik İlahî bilgi sırrınadır.
Bu vesileyle dünyada gizli ve açıklık birliğine taklitler örtülü vesaireler ve yalan yanlış açıklıklar vesaireler birliksiz sonsuz kendisini bilmezlik cehaleti hasıl oldu.
Açıklık ve gizlilik birliği kendi kendisini bilmektir. Hz. Kur-an böyle bir İlahî Kitap’tır. Aksettiği kâğıtlardan bu hal kalkınca fani kâğıtta ölecektir. Gizliliği takliden kâğıtlara her çeşit yaklaşabilinir. Hz. Kur-an’a ancak emir ve yasak Rıza-en Lilla itaat aynel yakınlıkları hedef irtibatlanmalarda, herkes kendi aslı esası murada uyum- Dünyalık yaşantı şart ve sebebi Hz. Muhammed (SAV.) Peygamber efendimize ulaşıp varan. Kelimeyi Tevhit için, yani aynel yakınlık için, Kelime-i Şahadet-hakkel yakın ve ehli şaşmak senet-sübut, yani gerçek tespit: İnsan ilgi İTİKAT ve yaklaşım İman İslâm tarzı kavram irtibatları İlmen yakınlıkları net ortaya koyması şart ve sebeplerdir.
Nar isyanı körü körüne taklittir. Kesinlikle kıyametle ölecektir. Ba’del mevt hükmüyle de itaatkâr cehennem ateşi olarak da diriltilip, hayata geçirilecektir. O zaman yaratıcılık aldatmaca taklitler birer hiçlik olduğu anlaşılmış olacak.
Nar, Nur’u görmeden isyan ediliştir. Hiç muntazam, nizamsız başarı olur mu? Nizam ve intizam güzellikleriyle apaçık görüntülere muhalefet ve ya isyan dünyada söylenebilir. Dünyada insanlar, nar ve ateşten yayılan ışın aydınlatmasına da nur zannı edebiliyor.
Hâlbuki Allah-u Teâlâ’nın İlahî Kudret Nur’unun yanında ve böyle mukayese de olmaz şekilde yaratılan itaat nur öylesine sönüktür ki; İlahî nur olmaz nurdur. Böyle İlahî tecellileri görüşe itaat oluştur. “Nur’da, yani yaratılmış itaat nur da taklit bahsi geçmez yokluk itaattir. Emri bi-l Maruf, yapılabilen emrin zatıdır. İtaat nurun yanında, isyan nar mukayesiz sönüktür. Emir nur, nura isyan narı görebilir, taklitsiz itaati yine ona An-il Münker, yani yasak emri oluştur.” (zattır).
Dünyada yaratılmış insanlar birliği:
- Ruhla.
- Ruh ile beden arası değer boyutlarda canlı faal yapılayıcı zatlik zavatlar.
- Nar dürülme safhaları yokluğundan yaratılmış bedenler.